Hodně lidí se mě už ptalo, proč nepíšu aplikace pro iOS, když je to tak perspektivní, výdělečná platforma a navíc jsou tablety na vzestupu. Dám Vám ale jeden reálný příklad, který to snad nepřímo vysvětlí.
Nedávno jedna firma sháněla aplikaci pro Android, která měla běžet jako služba na pozadí několik dní. Jak už název "služba" možná napovídá, ve světě Androidu to znamená, že to měla být aplikace bez uživatelského rozhraní. Jedinou funkcí aplikace bylo každou půl hodinu vzít aktuální GPS pozici zařízení a poslat ji na firemní server.
Pro Androidí platformu jako stvořené, když si člověk uvědomí, že to klidně mohlo běžet ve vestavěném zařízení například v automobilu, kde se droidí platforma taky dá použít. Auto s jablečným systémem jsem tedy ještě neviděl.
Když se ale vrátíme zpět k samostatné aplikaci a vynecháme samotnou implementaci (nevím, jestli má iOS taky možnost snadno vytvářet služby běžící na pozadí - ale předpokládám, že ano - viz. Dropbox), dostaneme se k procesu odevzdávání a následné instalace aplikace na finálních zařízeních. Jak to bude v případě Androidu? Jelikož jde o firemní aplikaci a dávat ji na Android Market (Google Play) by byl holý nesmysl, aplikace se normálně zkompiluje do .apk souboru a zašle zadavateli. Ten ji přepošle zaměstnancům, kteří ji nainstalují do svých firemních telefonů. A je vystaráno. Kdyby jste se chtěli i u iOS vyhnout oficiálnímu obchodu s aplikacemi, aplikaci není možné nainstalovat na běžný iPhone bez jailbrake. Ten je sice OK v USA, ale tady při něm ztrácíte záruku na mobil, proto si to většina firem netroufne. Navíc vybavit středně velkou firmu iPhony nemusí být zrovna nejlevnější.
Na závěr bych každému programátorovi dal jednoduchou radu: "Nepodceňujte tuto post-PC éru s tím, že aplikace napsaná pro mobil bude "nějak" vypadat i na tabletu!" Z toho vznikají nejhorší paskvily.
Žádné komentáře:
Okomentovat